6

Wikipedia says "Nakamoto created a website with the domain name bitcoin.org" and "transferred several related domains", while bitcoin.org says it was "originally registered and owned by Bitcoin's first two developers, Satoshi Nakamoto and Martti Malmi". A 2014 businessinsider.com article says bitcoin.org was first registered in 2008 via anonymousspeech.com, and that Malmi stated bitcoin.org was "originally created by Satoshi", and Malmi's first contact with Nakamoto was in 2011 when bitcoin.org was transferred to Malmi.

The article also says anonymousspeech.com accepted cash and E-gold. Did Nakamoto pay for the original bitcoin.org registration, and used cash or E-gold (paid for with cash) to do that and keep his origins untraceable? Or is it possible that somewhere in history is a non-anonymous payment of some kind that would finger Nakamoto? For example, archive.org shows bitcoin.org was an actual hosted site at least by January 31, 2009. Where was it hosted, and how and to whom was that hosting paid for?

  • 1
    > Malmi's first contact with Nakamoto was in 2011 when bitcoin.org was transferred to Malmi. Malmi did work on Bitcoin in December 2009 – 0xb10c Aug 1 at 19:06
  • Interesting question! I'm also looking forward to hear more on that. But you may find answers to such questions much more rapidly at bitcointalk.org rather than here. It is a everything-around-bitcoin community while here is focused on technical side of bitcoin (& much better). – Behrad Khodayar Sep 4 at 22:39

Your Answer

By clicking “Post Your Answer”, you agree to our terms of service, privacy policy and cookie policy

Browse other questions tagged or ask your own question.